Oficjalna strona internetowa poświęcona wirtualnemu klubowi HIGHFLYERS ŁAŃCUT stworzonemu w serwisie charazay.com

niedziela, 5 grudnia 2010

Błędy w silniku gry charazay

Przeglądając starsze posty moją uwagę przykuł wątek poruszony w podsumowaniu 2. meczu w ramach BCII-and-F Cup, czyli pojedynek Highflyers vs. Boston Celtics II. W agresywnie grającej drużynie Highflyers w ostatniej kwarcie wyadli za faule kolejno Pauplis i Castro. Pauplis (SF) został zastąpiony pzrez Jokinena(C), a Castro (C, gający w tej kwarcie jako PF) przez Jović'a(SG/SF).

Czy sam ten przykład uświadamia Wam co mam do przekazania?
Jeżeli ktoś ma jakieś wątpliwości- wyjaśniam.
W ustawieniu taktyki dla każdego zawodnika powinny być do przekazania 2 lub 3 domyślne pozycje na których zawodnik będzie grał w razie wypadnięcia któregoś z kolegów jego zespołu za faule. W tym przypadku ustawiam:
Pauplis - SF, ...
Castro - C, PF
Jokinen - C, PF
Jović - SG, SF
Silnik gry znajduje zawodnika który jest przystosowany do zastąpienia SF'a i PF'a. Ponadto bardzo dobrym rozwiązaniem było by ustalenie który z zawodników rezerwowych miałby wychodzić z ławki jako pierwszy. Tzn.: PF nr 1 gra na biosku i wypada za faule, zastępuje go PF nr 2, mimo iż PF nr 3 ma lepsze skille od PF nr 2. W proponowanym przeze mnie rozwiązaniu, ustalamy który z PF'ów jest "wyższy hierarchią" i ustawiamy tak, żeby PF nr 3 zastępował zawodnika schodzącego a nie słaby PF nr 2.

Mam nadzieję że przedstawiony przeze mnie prblem zostanie dostrzerzony i doceniony i zostaną w tym kierunku przeprowadzone niezbędne poprawki.

Co Wy sądzicie nt. przedstawionego przeze mnie problemu?

9 komentarze:

Unknown pisze...

Może silnik wybrał zawodnika z najwyższym potencjałem na tą pozycje?

Pacio #VC15 pisze...

Jest pewien algorytm na wyliczanie potencjału. Korzystając z niego wiem, że tak nie było. Dlaczego nie został za sf wprowadzony 17-latek, 195 cm i odpowiednie umiejętności na sf, a wszedł center i to stricte defensywny?

Pacio #VC15 pisze...

Aha. Bmi pierwszego to ok 24-25, a drugiego równe 27

naruto pisze...

Ok czas na moje wyjaśnienia w tej kwestii :)
jak ustawiasz taktykę masz możliwość wrzucenia 12 zawodników do składu meczu, i od razu ustawiasz im pozycje (obrońca, skrzydłowy, center). Wbrew pozorom ważna jest też kolejność dajmy na to masz 3 zawodników których ustawiasz jako centrów (na liście meczowej zajmują miejsca 1, 8, 12). W przypadku gdy zawodnik z 1 pozycji łapie w 3q piąty faul to zastępuje z automatu ten pod nim z 8 miejsca. Dlatego jeśli chcesz by w takim wypadku grał zawodnik z 12 pozycji który zakładamy że jest lepszy od tego z 8 miejsca powinieneś w czasie ustawiania taksy dać go przed tego gorszego i zawsze w razie złapania 5 faulu on wejdzie pierwszy na zastępstwo a nei ten gorszy gracz. ( inaczej mówiąc jak by grał Jokinen i łapał 5 faul i wolisz by wszedł za niego Rivero a nie Castro to w taksie musisz ustawić ich Jokinen, Rivero, Castro)

Mam nadzieję że nie zamotałem sprawy za bardzo i wyjaśniłem to zrozumiale jak nie to postaram się to zrobić lepiej :)

Pacio #VC15 pisze...

hmm obaj możecie mieć rację... NIE, obaj macie rację i taktyka została już zaktualizowana po poście Bartosza, jednak dziękuję naruto za szczegółowe wyjaśnienie.

Przyda się ono zapewne następnym graczom odwiedzającym tę stronę.

Nie znalazłem jednak odpowiedniej formułki choćby w instrukcji gry. Przeoczenie? Oczywiście ja tez jestem człowiekiem i mam prawo do błędu.

Dlatego zamierzam częściej poruszać tego typu wątki... Co Wy na to? Czy to się przyda? Możecie sami coś zaproponować. Ciekawy pomysł na pewno znajdzie się na stronie głównej z podpisanym autorem!

naruto pisze...

Wiesz mi się wydaje, że o tym czytałem kolejności zmiany zawodnika po faulach czy jak łapie kontuzje. Nie wiem może to było jak rozmawiałem z innymi menadżerami albo gdzieś było już potwierdzone, no ale w każdym razie sprawdza się bo już to testowałem :)

Pacio #VC15 pisze...

Ja zacząłem testowanie :D
W ostatnim meczu ligowym. Jednak nieco odpuściłem w obronie (pierwotna taktyka zakładała bardzo ostrą grę zarówno w ataku jak i w obronie) jednak właśnie po ostatnich wydarzeniach postanowiłem nieco "zwolnić". Wynik już znacie... z artykułu powyżej =]

naruto pisze...

Pamiętaj tylko, że ustawienie zawodnikowi agresywnej obrony i ataku znacząco podnosi ryzyko złapania kontuzji. Nie mówię tu oczywiście o starszych graczach bo to jest pewne że złapią kontuzję. Ja tak zagrałem raz w sezonie i wynik może pamiętasz wtedy jeszcze mój kluczowy SF kontuzja na 8 dni a za stary to on nie jest (24 lata). Tak więc ja takich zastosowań odradzam całkowicie :)

Pacio #VC15 pisze...

ustawiłem tak bo
1) chyba najważniejszy mecz w sezonie. Ty wiesz o tym doskonale + artykuł wyżej bardzo dobrze to wyjaśnia
2) koniec sezonu. Mogłem sobie pozwolić na coś takiego

Prześlij komentarz